fredag 25 december 2009

Patong Beach

Innan vi lamnade Kamala sa fick Joakim en tidig julklapp. Det bar ut pa havet for en dyktur. Vattnet var kristallklart och vi dok vid en o som kallades for Chicken Island bl.a. Det var ett fint korallrev som strackte sig runt hela on. Vi var nere pa drygt 16-17 meter och sikten var mycket god. Vi var en liten grupp pa 4 dykare plus en instruktor. Jag hittade Nemo och hans familj! :) Dock ville han inte halsa pa mig - snarare bita! Valdigt lyckad dag, aven om Lovisa aldrig snorklade.

Pa onsdagen tog vi en taxi fran Kamala till Patong dar vi checkade in pa det efterlangtade Ving-hotellet som var det enda boende vi forbokat pa var resa. Det ligger 1 km fran stranden och en bit fran allt busliv. Patong ar sa mycket battre an alla sager!


Pa julafton hade vi bokat bord pa Harrys, for att ata julbord! Det smakade extra gott med prinskorv och kottbullar i varmen ;)! Vi tog nagra ol och bekantade oss med tva skanska killar som vi spenderade kvallen med.

Efter att det slutade sporegna sa tog vi en tur langs Bangla Road dar alla go-go barer ligger. Har snackar vi inte 2-3 stycken utan snarare 150 st. Alla med free drinks erbjudande (sarskilt for tjejer). Tyvarr nappade vi inte pa Ping Pong-showerna eftersom vi inte fattade vad det var :P

Hoppas ni alla har haft en GOD JUL for det har vi! Bada har hemlangtan sa vi kommer hem siste Januari! Yeah!

Puss & Kram
VI!

6 kommentarer:

s' sa...

Vad bruna ni är. Man blir ju inte lite avundsjuk på er, men ni ser ut att ha det toppen. Och jag är mer än glad att ni kommer hem i januari/februari. Ska bli så härligt att få ha era hemma igen. Men njut nu, tiden bara springer iväg!

Här hemma är det fortfarande snö, men dock så töar det idag. Och allt börjar bli slask.. som vanligt :( men igår var det kramsnö så mycket snögubbar gjordes på julafton, även snökrig. inte varje jul man har det!

Idag blir det utgång på stadt, kommer nog att vara en del folk eftersom det har sålts förköp så det heter duga. Hoppas ni får en trevlig helg!

Många kramar Sandra <3

Sara sa...

Hej brunisar! :) Gud va mysigt ni ser ut att ha det! Kul att ni kommer hem tidigare, saknar dig vännen! Men nu ska jag ut och pölsa mig fram i snön! ;) Puss!

Vi alla sa...

Hej Lollo o Jox!!!!!

Nu är det ju juldagen så det är FESSSST!!! Lina, Viktor, Amalia, Kristian o jag,...snart kommer de fler... Vad härlig färg ni har men jag oxå nu för jag har gjort spraytaning ;)

Hoppas ni kommer före sista januari ;) Saknar!!!


Puss o Kram oss alla

Mamman sa...

Hej sötnosar!

Nu ska jag till morsan med lite julmat...lite gröt. köttbullar och skinka..."-men jag är inte så förtjust i julmat...!" Om jag kommer ut...det snöar en del.

Vi fick fina julklappar av Lena och Kristianos...en muggvärmare till datorn med fler usbingångar. Kent fick en fin skål och jag fick läppglans och brunkräm.

Av Kents mamma fick vi duntäcken och kuddar.

Molly ligger ute i snön och ser ut som en samojed.

Julen har varit lugn, tittar mycket på fina filmer som Harry Potter, Polarexpressen och annat mys. gött att ta det lugnt.

Ha det gött och sköt om er.

Kram från mamman

Lena såklart sa...

Hej igen på er

GUD vad roligt att du fick dyka lite Jocke, härligt att se en värld man inte annars får se, fattar dessutom inte hur du vågar men de är ju en annan femma!!!

Kul skylt ni tagit kort på, haha de skulle finnas sånna i Sverige oxå, särskillt på sommaren ;)

Julafton va kanon bra, massa fina klappar o vi var hos både fam. Götesjö, mor o Kent, far o Annica.

Fick en väldans massa roligt!! Så mycket att jag inte kan skriva allt här!!

Måste även i detta mejl säga att jag saknar er, det är en del av sitt hjärta som är på vifft!

KOM HEM!!!!

Anonym sa...

hej. Ja vi har fått lite färg men orkar inte sola varje dag i två månader så vi kommer nog vara vita när vi kommer hem! Tyvärr så kommer vi inte hem tidigare än siste januari fast än jag ibland vill! Hoppas julen har varit bra, va roligt med julklappar själv fick man inte en enda :)! Igår var vi på thaiboxning skriver mer om det i nästa inlägg men kul var det! Semester i två månader i all ära men att vara borta hem ifrån tär på en, saknar säng, och vardag faktiskt, kan tydligen bli för utvilad! Skriv inte att ni saknar oss då blir hemlängtan allt för stark! Det första jag ska göra och jag kommer till arlanda är att köpa snus! Helt sjukt sugen! Ta hand om er alla! Kramas lovisa