måndag 28 december 2009

Thaibox och smått & gott!

Hejsan alla frusna!
Dagarna i Patong passerar och vi ligger vid poolen varje dag!(Jag vet mina trosor syns och ä gröna på bilden!)Patong är en underbar stad med puls dygnet runt. Det finns hela tiden något att göra och vi får se hur mycket vi hinner med på de sju dagar som återstår!

Hitills har vi varit på Thaiboxning, vi kände väl att det är något man borde ha sett om man varit i Thailand. Utan större förväntningar betalade vi 600 svenska kronor och gick in, köpte två vatten för ytterliggare en dyr slant och satte oss, redan då avr jag irriterad och ville därifrån! Det som gjorde mig förbannad var att när Joakim gick på toaletten så började 5 killar hjälpa honom på med vetten kranen, massera och knäcka händerna, Joakim tackade coh skulle gå då ville dem ha pengar. Men Joakim hade inga pengar så dom börja greja med hans smycken, då fick han säga att han skulle komma tillbaka (Vilket han självklart inte gjorde) för att komma därifrån! Han behövde inte använda sina kung-fu kunskaper denna gång i alla fall! Boxningen började och satte igång ordentligt dom slogs ordentligt må jag säga och det var hur kul som helst, väl värt vartenda öre!

Kvällen har vi spenderat på ett enormt varuhus (skönt att komma iväg från "hello massage", "tuk-tuk", och "come here look my friend", och in i AC:n) som heter ROBINSON, där hittade vi jättefina (billiga) solglasögon, ett par till oss var! Joakim hittade jättefins vårskor för 213 svenska kronor, riktiga JOX dojjor var de! Vi såg även att dom hade bio på tredje väningen, gör flashigt var de så det blir det imorgon, kul att se TWILIGHT dubbat på Thailändska ^^!

I köpcentret såg vi en skock unga killar sitta i en ring coh vi blev klart nyfikna och gick dit, där höll dom på med street dance uppvisning, bara för att roa varandra, men dom roade ju även oss, lite gratis show sådär! Dom var skit duktiga och vi stod länge och impades över hur dom kunde göra vissa grejer. Det häftigaste var att det var olika kulturer, det var australienare, thailändare och schweizare!

Imogon ska vi se om Jox vågar hoppa bungy Jump, annars får väl jag hoppa två gånger ;)! Ha en fortsatt bra dag coh hoppas VYKORTEN satt fint!

Puss & Kram VI!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej. Ja vi har fått lite färg men orkar inte sola varje dag i två månader så vi kommer nog vara vita när vi kommer hem! Tyvärr så kommer vi inte hem tidigare än siste januari fast än jag ibland vill! Hoppas julen har varit bra, va roligt med julklappar själv fick man inte en enda :)! Igår var vi på thaiboxning skriver mer om det i nästa inlägg men kul var det! Semester i två månader i all ära men att vara borta hem ifrån tär på en, saknar säng, och vardag faktiskt, kan tydligen bli för utvilad! Skriv inte att ni saknar oss då blir hemlängtan allt för stark! Det första jag ska göra och jag kommer till arlanda är att köpa snus! Helt sjukt sugen! Ta hand om er alla! Kramas lovisa

Mamman sa...

Hej gumman!
Kul att höra att ni har så roligt:-)! Såg inga gröna trosor!

Får jag fortsätta med din farm när du kommer hem? Det börjar gå riktigt bra nu...hehe.

Har städat lite nu...hemskt med hundhår och granbarr...grrr. Ska hämta Molly hos Lena i kväll för nu börjar skjutandet inför nyår.

På lördag ska jag ha tjejmiddag. Det blir "kuddar". Får se om Kent hinner fixa hit min badbalja så vi kan ta ett dopp i kylan! Det brukar ju vara uppskattat:-).

Ha det gott gumman. Hälsa lelle Jox.

Puss och kram

Ps vad har du köpt för fint till din lilla mamma då? Jag nöjer mig med en ring eller ett namnhalsband:-)!